Monday, April 3, 2017

Bovine Babies

I can't let another spring pass without my annual bovine baby post as promised. :) And as usual, I got a  little carried away. Ya'll are probably REALLY in trouble whenever we have grandchildren! LOL.


This is a picture heavy post today:


It sure did take a long time for me to go through these and edit which ones I wanted to use. I figured if I let them set for a few weeks, they wouldn't be as cute and I'd have an easier time. Nope:


Still cute:


And they're much cuter without the watermark, but I've had folks tell me I need to add that. The past 6 months I've been working up some of my photos as cards to sell. After 30 years, I am still thrilled when baby calves start hitting the ground in February:


And I never tire of it:


It was just a glorious spring day


And I just plopped myself down in a spot and started snapping pictures:


These cows are the best Mamas:


Sweet faces:


The maternal bond is alive and well:


I'll post part 2 in a few days, but hopefully these made ya'll smile.


I figure that's a pretty good way to kick off a Monday:


14 comments:

Nancy said...

Oh my gosh, those calves are adorable. Are you able to pet them, give them hugs? Those mamas look like they could be pretty protective -- and dangerous, too, with their great horns.

Dorian said...

Awwwwww!!! Sooo cute Karin! I love your photos. That's wonderful you are turning some into postcards. Thanks so much for sharing. Have a great day!

Linda Ault said...

very sweet

Sherrill said...

They are SO cute!! Any idea how many there are at this point? My friend has 8 or 9 cows and I went out with her once to feed them some apples. But EWWW, they were slobbering!! HAHA I just threw the apples on the ground but she actually let them eat out of her hand. GROSS!! LOL

Janet O. said...

Great photos, Karin! You captured some wonderful moments.
Actually, I look forward to the grandbabies. I'm sure those photos will be even cuter!

Tired Teacher said...

Baby calves hold a soft spot in my heart. On the dairy farm, one of my chores was to teach them how to drink out of a bucket. I cherish those memories, even he times when they'd drench me with the entire contents of the bucket. It's hard to be mad when they are so sweet.

Denise :) said...

I do love bovine babies! We're surrounded by cow pastures, and the late winter babies are so precious! We have one farm on our road that's longhorns. One that's got all black Angus cows. One that has banded cows (or oreo cows, as I like to call them) and one that's got a hodge-podge. My favorite is to see the babies run and buck and chase each other -- they are SOOOO funny!! :)

Chantal L. said...

Thank you for sharing these. Too cute! In the first picture, are they twins or just good buddies? They are adorable. A friend at work lives on a farm and she always send me photos of her new born calves too. She knows I love to see those cute little faces ... and long tongues, lol. ;^)

Gwynette in NW Arkansas said...

Sweeeet!! What's not to love in those precious little faces??

Shelly said...

Great pictures! Sweet babies! We calve in the fall, but right now I have baby goats, and I'm just giddy over how adorable they are. Baby animals of any kind just melt my heart. Can't wait till your next post of babies!!!!

allthingzsewn said...

They sure are sweet. Love the photo of the red mama and baby, you got a winner there.

juliehallfeldhaus said...

I feel the same way when I was taking pictures of calves last night!

Alycia Quiltygirl.com said...

awww they are so cute!! and it look sso springy there!!

Staci said...

LOL Those babies sure made me smile!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...